Inhoud leerlijn Telefonisch Klantcontact

De Kantooropleider | Inhoud leerlijn Telefonisch Klantcontact

Vooropleiding

Voor de leerlijn Telefonisch Klantcontact is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een opleidingsniveau van minimaal MBO 3 of voldoende werkervaring gewenst.

Niveau

Het niveau van de leerlijn Telefonisch Klantcontact is te vergelijken met MBO, niveau 4+.

Opzet leerlijn Telefonisch Klantcontact

Deze leerlijn bestaat de volgende 5 online leermodules, die ook als losse trainingen gevolgd kunnen worden:

Resultaat

De algemene resultaten zijn:

  • Je leert de regels van zakelijk en klantgericht telefoneren.
  • Je leert op professionele en aangename wijze een telefoongesprek te voeren.
  • Je weet wat klanten verwachten van een zakelijk telefoongesprek.
  • Je verbetert je klantgerichtheid en klanttevredenheid.
  • Je leert effectieve vraag- en luistertechnieken.

Programma van de leerlijn Telefonisch Klantcontact

  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Basistelefoonregels en -etiquette
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Rollenspellen en oefeningen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Totale studiebelasting

Duur leerlijn e-learning: 396 minuten (ca. 7 klokuren)
Gemiddelde studiebelasting: ca. 23 klokuren

Online toegang

12 maanden, inclusief toegang tot oefenprogramma’s online leermodules.

Examen

Je kunt examen voor de leerlijn Telefonisch Klantcontact doen bij Examenbureau LSSO. Dit is een onafhankelijk bureau, waardoor je een waardevol maatschappelijk erkend salesdiploma kunt behalen.

Vervolgstudies

Met het afronden van de leerlijn Telefonisch klantcontact heb je ook al een flink deel van andere leerlijnen achter de rug. Je kunt nu relatief snel een volgend diploma behalen. Dat zijn de diploma’s:

  • Accountmanagement
  • Basis verkoopvaardigheden
  • Beursverkoop en netwerken
  • Marktbenaderingstechnieken
  • Telefonische acquisitie
  • Verkoop binnendienst
  • Verkoop buitendienst
  • Verkoopgesprekken

Kijk bij www.examenbureaulsso.nl welke aanvullende trainingen je nog moet volgen om één van de bovenstaande leerlijnen af te sluiten en behaal ook dát waardevolle vakdiploma.

Informatie

Graag meer informatie? Neem dan contact met ons op via nummer +31 (0)88 822 66 88 of mail naar info@lsso-opleidingen.nl.

 

Deze pagina delen via je social media? Dat kan natuurlijk door op de onderstaande knop(pen) te klikken!

Print pagina